воскресенье, 30 октября 2011 г.

כירומסאז' – מה מסתתר מאחורי השם



בשם עצמו אין כל רמז על המטרה של העיסוי, אלא רק על כף היד שבאמצעותה נעשה העיסוי (כירו-יד בספרדית). מקור השיטה הוא בספרד ובתחילת המאה ה20, כאשר והזמנים בספרד היו קשים. העיסוי לא נתפס בתודעה כשיטת טיפול, אלא כחלק משרותי ליווי שלא פסחו על שום חלק בגוף האדם אולי זה מה שגרם לדר' פראנדיס להעניק לשיטת עיסוי הטיפולית שלו את השם "כירומסאז'" ולבית הספר שלו "ביה"ס לכירומסאז'". בשנות ה60 של המאה ה20 כירומסאז' בספרד נתפס כעיסוי קלאסי טיפולי. כי זאת הייתה שיטה המובנית הראשונה שהיו בה הסברים על ההשפעה הפיזיולוגית של תנועות העיסוי על גוף האדם. היו בה תנועות ליטוף, לישה, וויבראציה, לחיצות...

המעסה  בשם אנריק קאסטלס גרסייה שסיים את לימודיו בבית הספר של פראנדיס ובשנות ה90 התחיל לפתח שיטות עיסוי רפואי ועיסוי אסתטי של הפנים. שוק האסתטיקה המתפתח דרש יותר ויותר שיטות טיפול חדישות בהתאם לתיאבון הגובר של לקוחות מרכזי אסתטיקה וספא. זאת היתה תקופת ההתפתחות נוספת של הכירומסאז'. הלקוחות מייד האריכו את התחושות החדשות שלאחר הטיפול בכירומסאז'. תוספת נחמדה לעיסוי קלאסי שביכולתה להפחית צלוליט, למתוח את עור הפנים, למצק את הגוף, להרגיע, לטעטע את החושים וכו',,, היום יש כל כך הרבה שיטות ואסכולות לכן קל מאוד ללכת לאיבוד.

עברו הרבה שנים אך עדיין אותה השאלה נשאלת שוב ושוב: אז מה ההבדל בין העיסוי שלכם לעיסוי שאני עושה?
אולי אפתיע כאן מישהוא איך התשובה היא – כמעט ואין שום הבדל! העיקר זה לא שיטה – העיקר זה אדם שעושה את הטיפול. וכמובן שעיקר היא התוצאה. יש תוצאות – עיסוי נכון, אין – אז מצטער, כנראה למדת משהוא לא לעניין. כנראה במקום הלא נכון. 
ושוב אותה שאלה: במה אתם...? אנחנו – בתוצאות והצלחות של התלמידים שלנו, בהערכת מטופלים שלהם, בידע ובניסיון.
ולמי שעדיין לא הבין מהו כירומסאז' , אנסה לענות בהמשך:).

Комментариев нет:

Отправить комментарий